سایت بزرگ آموزشی تفریحی

شورعلی

شورعلی

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

شریان و ورید چیست

پنجشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۴ ب.ظ

فرق بین و تفاوت شریان و ورید چیست بند ناف و بیضه و ریه

فرق بین و تفاوت شریان و ورید چیست بند ناف و بیضه و ریه در سایت جسارت

شریان و ورید چیست ,فرق شریان و ورید چیست,فرق بین شریان و ورید چیست,شریان و ورید بند ناف,تعداد شریان و ورید بند ناف,شریان و ورید,تفاوت شریان و ورید

شریان و ورید چیست , فرق شریان و ورید چیست , فرق بین شریان و ورید چیست , شریان و ورید بند ناف

توضیحاتی در مورد شریان و ورید چیست

رگ‌های خونی لوله‌هایی باریک در بدن جانوران و بخشی از دستگاه گردش خون هستند که خون را در سرتاسر بدن حمل می‌کنند و به همه جای بدن می رسانند. طول مجموع رگ‌های بدن انسان برابر با ۱۰۰٬۰۰۰ کیلومتر ‏(۶۰٬۰۰۰ مایل) می‌شود که دو و نیم برابر دور زمین است. دستگاه گردش خون و لنف شامل قلب، شریان‌ها، وریدها، مویرگ‌ها و رگ‌های لنفی است. خون پمپ‌شده از قلب که حاوی مواد غذایی و اکسیژن می‌باشد توسط شریان‌ها در بدن توزیع می‌شوند. شریان‌ها پس از انشعاب به شاخه‌های باریک، شریانچه‌ها را به‌وجود می‌آورند و شریانچه‌ها نیز به انشعابات باریکتری به نام مویرگ ختم می‌شوند. مبادله مواد بین خون و سلول‌های ارگانهای مختلف در سطح مویرگها انجام می‌گیرد. پس از مبادله مواد، خون مویرگی به وریدچه‌های منتقل شده و نهایتاً توسط وریدهای بزرگ مجدداً به قلب برمی‌گردد. رگ‌های لنفی نیز به‌طور بن‌بست از ارگان‌های مختلف شروع و پس از جمع‌آوری لنف یا مایعات میان‌بافتی (که عمدتاً از خون منشأ گرفته‌است) آن را به سیستم گردش خونی بازمی‌گرداند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد فرق بین و تفاوت شریان و ورید چیست بند ناف و بیضه و ریه صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

شریان و ورید چیست

سرخرگ به رگهایی که خون را از قلب می گیرند و به سایر اندام‌ها منتقل می‌کنند می‌گویند. سرخرگ ششی و سرخرگ آئورت دو سرخرگ اصلی متصل به قلب هستند. شریان از سه بخش اینتیما و مدیا و ادوانتیش تشکیل شده است. بخش اینتیما درونی‌ترین که از بافت سنگفرشی تک لایه است و زیر آن بافت همبند پشتیبان و تیغهٔ الاستیک آن را از مدیا جدا می‌کند. در مدیا عروق خونی و عضله صاف داریم. سرخرگ دیواره ضخیم‌تری نسبت به سیاهرگ دارد ولی قطرداخلی آن کمتر از سیاهرگ است. بافت سرخرگ شامل بافت‌های پوششی، ماهیچه‌ای و پیوندی است. همهٔ سرخرگ‌ها خون روشن (خون حاوی اکسیژن) را منتقل می‌کنند به جز سرخرگ‌های ششی که خون تیره (خون حاوی کربن دی اکسید) را منتقل می‌کنند. سیاهرگ یا ورید (به عربی: الورید) در دستگاه گردش خون بدن، رگی است که خون را از اندام‌ها به قلب بازمی‌گرداند. دیواره سیاهرگ نازک‌تر از سرخرگ است اما قطر بیشتری داشته و خاصیت ارتجاعی کمتری دارد. در سیاهرگ‌ها دریچه‌هایی به نام لانه کبوتری وجود دارد که این دریچه‌ها کمک می‌کنند تا خون از اندام پایینی مانند دست‌ها و پاها بهتر به سمت قلب حرکت کنند. به‌طور کلی خون تمامی قسمت‌های بدن توسط دو ورید به نام‌های اجوف فوقانی و تحتانی به دهلیز راست قلب برمی‌گردد. ایستادن زیاد، کم‌تحرکی و نارسایی‌های قلبی می‌توانند باعث تخریب این دریچه‌ها شده و در نتیجه خون در سیاهرگ‌ها تجمع می‌کند و شخص به بیماری واریس مبتلا می‌شود. همه سیاهرگ‌ها خون تیره (خون حاوی کربن دی اکسید) را منتقل می‌کنند به غیر از سیاهرگ‌های ششی که خون روشن ( خون حاوی اکسیژن ) را منتقل می‌کنند. 

ساختار رگ‌ های خونی

لایهٔ داخلی که در انگلیسی به آن Tunica intima می گویند این لایه از یک ردیف سلول سنگفرشی ساده مشتق از مزودرم به نام آندوتلیوم و بافت همبند شل زیرین آن به نام طبقه زیر آندوتلیال تشکیل شده‌است. آندوتلیوم بر روی تیغه پایه قرار گرفته و طبقه زیر آندوتلیال حاوی الیاف الاستیک و رتیکولر و بطور نادر در شریانهای الاستیک سلول‌های عضلانی است. لایهٔ میانی (به انگلیسی: Tunica media) این لایه معمولاً از عضلات صاف تشکیل شده که در بین آن‌ها الیاف الاستیک، کلاژن، رتیکولر و پروتئوگلیکان‌ها قرار گرفته‌اند. مواد بین سلولی در دیواره رگها توسط سلول‌های عضله صاف سنتز می‌شود. لایهٔ خارجی یا ادونتیس (به انگلیسی: Tunica adventita) خارجی‌ترین لایه عروق و مرکب از |کلاژنالیاف کلاژن نوع I و الیاف ارتجاعی است که بطور طولی قرار گرفته‌اند. این لایه معمولاً در امتداد با بافت همبند اطراف رگها قرار دارد و تشخیص آن‌ها از یکدیگر مشکل می‌باشد. در عروق بزرگ این لایه حاوی رگ‌های تغذیه‌کننده خود عروق موسوم به رگها می‌باشد. انواع رگها در بدن عبارتند از: شریانها، وریدها و مویرگها در رگ‌های لنفی می‌باشد.

آئورت چیست

آئورت (Aorta) یا بزرگ‌سرخرگ،  سرخرگ بزرگی است که به بطن چپ قلب متصل است و خون تصفیه‌شده را به تمام بدن می‌رساند. مهمترین شاهرگ بدن آئورت می‌باشد که خون را از بطن چپ قلب دریافت و به اعضای بدن می‌رساند. آئورت سه لایه داخلی، میانی و خارجی دارد که از کلاژن، الاستین و عضلات صاف ساخته شده‌اند. (این لایه‌ها در واقع سه بافت اصلیه پیوندی، ماهیچه‌ای، وپوششی هستند) در ابتدای محل خروج آئورت از بطن چپ، دریچهٔ سینی شکلی (دریچه آئورت) قرار دارد که یک طرفه می‌باشد و در هنگام انقباض بطن چپ باز و بعد از وارد شدن خون به آئورت بسته می‌شود و اجازهٔ بازگشت خون از آئورت به بطن چپ را نمی‌دهد. دریچهٔ سینی فاقد بافت ماهیچه‌ای می‌باشد و جهت جریان خون آن را باز و بسته می‌کند. (مشابه همین دریچه در ابتدای سرخرگ ششی و بطن راست وجود دارد).

انواع رگ‌ های خونی

سرخرگ (شریان) مانند سرخرگ آئورت که بزرگترین سرخرگ بدن است. مانند سرخرگ‌چه‌ها که کوچکترین سرخرگ‌های بدن هستند. سیاهرگ (ورید) مانند بزرگ‌سیاهرگ که بزرگترین سیاهرگ بدن است. مانند سیاهرگ‌چه‌ها که کوچکترین سیاهرگ‌های بدن هستند. مویرگ که کوچکترین رگ‌ها هستند و بین سرخرگ و سیاهرگ قرار داشته و محل مبادله مواد غذایی و مواد زائد یاخته‌ها هستند.

سرخرگ آئورت

سرخرگ آئورت پس از خروج از بطن چپ به سه قسمت آئورت صعودی، قوس آئورت، آئورت نزولی تقسیم می‌شود. رونگاره و شمای قلب سرخرگ‌های تاجی (شریان‌های کرونری) از ابتدای آئورت (بزرگ‌سرخرگ بالارو) منشأ گرفته و بنابراین اولین شریان‌هایی هستند که خون حاوی اکسیژن زیاد را دریافت می‌دارند. دو سرخرگ تاجی (چپ وراست) نسبتاً کوچک بوده و هر کدام فقط ۳ یا ۴ میلیمتر قطر دارند. وظیفهٔ رگ‌های کرونری، تغذیه و خون‌رسانی به قلب می‌باشد. از قوس آئورت ابتدا سرخرگ بازویی‌سری (براکیوسفالیک) جدا می‌شود که این سرخرگ خود به دو شاخه سرخرگ زیرترقوه‌ای (ساب‌کلاوین) راست و کاروتید مشترک راست تقسیم می‌شود. دومین سرخرگ اصلی که از آئورت جدا می‌شود سرخرگ کاروتید چپ و سومین سرخرگ، سرخرگ زیرترقوه‌ای چپ است. ادامه آئورت پایین‌رو را در قفسه سینه بخش آئورت سینه‌ای (توراسیک) و در محوطه شکم آئورت شکمی می‌نامند. شریانهای بین دنده‌ای راست و چپ، برونشی و مری از آئورت سینه‌ای و شریانهای سلیاک، شریانهای کلیوی، مزانتریک (روده‌ای) و… از آئورت شکمی جدا می‌شوند. آئورت در انتهای مسیر خود به دو سرخرگ تهیگاهی مشترک (ایلیاک) راست و چپ منشعب شده و به اندام تحتانی خونرسانی می‌کند.

سیاهرگچه چیست

سیاهرگچه یا وَریدچه (به انگلیسی:Venule) رگ‌های بسیار باریکی هستند با قطر ۷ تا ۵۰ میکرومتر. سیاهرگ‌چه‌ها در ریز جریان (به انگلیسی: Microcirculation) که نام جریان حمل خون ای است که خون را به رگ‌های کوچکتر درون بافت‌های بدن می‌رساند و دارای ۳ بخش اصلی، پیش مویرگی، مویرگی و پس مویرگی است، نقش مهمی دارند. ریز رگ‌ها هنگام ریزجریان به خون این اجازه را می‌دهند تا از بستر مویرگی به رگ‌های خونی بزرگتری به نام سیاهرگ‌ها برگردد. سیاهرگ‌ها در کل حاوی ۷۰ درصد از کل خون بدن هستند، که ۲۵ درصد از این میزان در ریز رگ‌ها جریان دارد همچنین سیاهرگ‌چه‌ها می‌توانند به شکل یک سیاهرگ واحد به هم بپیوندند.

بزرگ‌ سیاهرگ‌ها

بُزُرگ‌سیاهرَگ‌ها (به لاتین: Venae cavae) سیاهرگ‌هایی هستند که خون بدون اکسیژن را از بدن به قلب برمی‌گردانند. بزرگ‌سیاهرگ‌های زیرین و زبرین را با هم بزرگ‌سیاهرگ‌ها می‌نامند. بزرگ‌سیاهرگ را در فارسی با نام عربی وَرید اَجوَف نیز می‌شناسند. بزرگ‌سیاهرگ‌ها هر دو به دهلیز راست قلب می‌ریزند. بزرگ‌سیاهرگ زیرین (که در حیوانات «بزرگ‌سیاهرگ پسین» نامیده می‌شود)، خون بی‌اکسیژن را از بخش زیرین بدن از راه آئورت شکمی به قلب می‌آورد. این سیاهرگ بزرگ‌ترین سیاهرگ بدن است. بزرگ سیاهرگ زبَرین  (که در حیوانات «بزرگ‌سیاهرگ پیشین» نامیده می‌شود)، در بالای قلب قرار دارد و از به‌هم‌پیوستن سیاهرگ‌های بازویی-سری چپ و راست تشکیل می‌شود که حامل خون از سر و بازوها هستند.

ساختار سیاهرگچه‌

سیاهرگچه‌ها شامل ۳ لایه ساختاری هستند، داخلی‌ترین لایهٔ درون رگی، لایهٔ میانی عضلانی و مرتجع و لایهٔ بیرونی از جنس بافت‌های همبندی. لایهٔ میانی سیاهرگ‌چه‌ها بسیار باریک است که منجر می‌شود قطر آنها از شریانچه‌ها کمتر باشد همچنین این لایه‌ها بسیار پر منفذ هستند تا خون به راحتی بتواند میان آنها و سلول‌ها به راحتی جابه‌جا شود. از نمونه‌های تخصصی یافتهٔ این رگ‌ها می‌توان به ریز رگ‌های لنفاوی (HEVs) اشاره کرد که کمی قطور تر از ریز رگ‌های عادی هستند و مایع لنف درون جریان خون را به آسانی از دیواره‌های خویش عبور می‌دهند. همچنین ریز رگ‌ها می‌توانند به ندرت از بازپیوندی گونه بتا ی گلبول‌های قرمز با گلبول‌های سفید به وجود آیند.

مویرگ ها

مویرَگ‌ها رگ‌های خونی بسیار ظریفی هستند که شریانچه‌ها به آن‌ها می‌رسند. مویرگ‌ها در حدود ۱۰–۵ میکرومتر قطر دارند و فضای درونی آن‌ها برای جاگیری یک گویچه قرمز کفایت می‌کند. دیواره مویرگ متشکل از یک ردیف سلول پهن و نازک به نام آندوتلیوم، تیغه پایه و شبکه ظریفی از الیاف رتیکولر می‌باشد.

سرخرگچه چیست

سرخرگ‌چه یا شریانچه (به انگلیسی:Arteriole) رگ‌های خونی با قطری کم هستند که به عنوان عضوی از شبکه رگ‌هایی که ریز جریان در آنها جریان دارد، سرخرگ‌ها را به مویرگ‌ها وصل می‌کنند. ریز جریان (به انگلیسی: Microcirculation) نام جریان حمل خونی است که خون را به رگ‌های کوچکتر درون بافت‌های بدن می‌رساند و دارای ۳ بخش اصلی، پیش مویرگی، مویرگی و پس مویرگی است. ریز جریان در شبکه‌ای از شریانچه‌های پایانه‌ای، مویرگ‌ها و ریزرگ‌ها که خون مویرگی را تخلیه می‌کنند جریان می‌یابد. شریانچه‌های ناحیهٔ شریانی این شبکه توسط سلول‌های نرم ماهیچه‌ای پوشانده شده‌اندکه قطر این سرخرگ‌چه هارا از ۱۰ تا ۱۰۰ میکرومتر متغیر می‌سازند.

کارکرد مویرگها

مویرگها رابط بین سرخرگچه‌ها‌ و سیاهرگچه‌‌ها بوده و به علت گستردگی زیاد خود، داشتن دیواره نازک و کاهش سرعت جریان در آنها، مناسب‌ترین جای برای مبادله مواد غذایی، اکسیژن و دی‌اکسید کربن بین خون و مایعات بافتی می‌باشد. مبادله مواد از راه پراکندگی، گذر از منافذ دیواره مویرگ‌ها، گذر از پیوندهای بین سلولی و بدست وزیکول‌های پینوسیتوزی انجام می‌گیرد.

تفاوت بین شریان و ورید در چیست ؟

رگ‌های خونی لوله‌هایی باریک در بدن و بخشی از دستگاه گردش خون هستند که خون را در سرتاسر بدن حمل می‌کنند. و اما تفاوت ورید و شریان در چیست ؟

شریان و ورید چیست ,فرق شریان و ورید چیست,فرق بین شریان و ورید چیست,شریان و ورید بند ناف

رگ‌های خونی لوله‌هایی باریک در بدن و بخشی از دستگاه گردش خون هستند که خون را در سرتاسر بدن حمل می‌کنند. گردش خون و لنف شامل قلب، شریان‌ها، وریدها، مویرگ‌ها و رگ‌های لنفی است. خون پمپ‌شده از قلب که حاوی مواد غذایی و اکسیژن می‌باشد توسط شریان‌ها در بدن توزیع می‌شوند. شریان‌ها پس از انشعاب به شاخه‌های باریک، شریانچه‌ها را به‌وجود می‌آورند و شریانچه‌ها نیز به انشعابات باریکتری به نام مویرگ ختم می‌شوند. مبادله مواد بین خون و سلول‌های ارگانهای مختلف در سطح مویرگها انجام می‌گیرد. پس از مبادله مواد، خون مویرگی به وریدچه‌های منتقل شده و نهایتاً توسط وریدهای بزرگ مجدداً به قلب برمی‌گردد. رگ‌های لنفی نیز به‌طور بن‌بست از ارگان‌های مختلف شروع و پس از جمع‌آوری لنف یا مایعات میان‌بافتی (که عمدتاً از خون منشأ گرفته‌است) آن را به سیستم گردش خونی بازمی‌گرداند.

فرق میان ورید و شریان چیست ؟

  1. شریان خون پاک را انتقال میدهید
  2. ورید خون کاربن دای اکساید را
  1. شریان ها در عمق عضلات قرار دارد
  2. ورید ها در سطح آن

ورید ها دارای وال بوده و شریان ها نمیباشد

انواع رگ‌های خونی

سرخرگ (شریان)

مانند سرخرگ آئورت که بزرگترین سرخرگ بدن است.
مانند سرخرگ‌چه‌ها که کوچکترین سرخرگ‌های بدن هستند.

سیاهرگ (ورید)

مانند بزرگ‌سیاهرگ که بزرگترین سیاهرگ بدن است.
مانند سیاهرگ‌چه‌ها که کوچکترین سیاهرگ‌های بدن هستند.
مویرگ که کوچکترین رگ‌ها هستند و بین سرخرگ و سیاهرگ قرار داشته و محل مبادله مواد غذایی و مواد زائد یاخته‌ها هستند.

نقش سرخرگچه چیست

نقش سرخرگ‌چه هادر شبکهٔ ریز جریان به این صورت است که نخستین بخش ریز جریان، پیش مویرگی با تثبیت سرعت و فشار جریان خون در سرخرگ‌چه هاتوسط لایه درون رگی و فرایند شل و سفت شدن لایه ماهیچه‌ای دور سرخرگ‌چهآغاز می‌شود. هنگام بخش دوم، مویرگی، سرخرگ‌چه هاخون را به مویرگ‌ها با قطر ۵ تا ۸ میکرومتر که دارای هیچگونه لایهٔ ماهیچه‌ای نیستند منتقل می‌کنند. سپس در بخش سوم، پس مویرگی خون منتقل شده از طریق مویرگ‌ها به ریزرگ‌ها  با قطر ۱۰ تا ۲۰۰ میکرومتر و دارای لایه ماهیچه‌ای حمل می‌شود. در شرایط طبیعی و سلامتی کامل بدن سطح درونی تمامی رگ‌های بدن از جمله سرخرگ‌چه هاتوسط لایه درون رگی پوشیده شده است. با بالا رفتن سن و افرایش آلودگی هوا قطر سرخرگ‌چه هاکاهش می‌یابد که منجر به افزایش خون و عوارض دیگر می‌شود. قطر سرخرگ‌چه هامی‌تواند توسط داروهای ویژه‌ای که دیوارهٔ این رگ‌ها را شل می‌کنند کنترل شود. همچنین موادی چون دای اکسید کربن، اکسیژن، مواد قلیایی یا اسیدی و هورمون‌ها می‌توانند بر اندازهٔ سرخرگ‌چه هاموثر باشند به ویژه در شریانچه‌های موجود در ماهیچه‌های اسکلتی.

ساختار مویرگها

تمامی مویرگ‌ها از فقط یک لایه بافت پوششی سنگ‌فرشی تک‌لایه ساخته شده‌اند. این بافت پوششی دارای منافذی است که از طریق آن‌ها مواد شامل گازهای تنفسی، آب، مواد غذایی ساده و مولکول‌ها می‌توانند بین خون و سلول‌ها مبادله شوند. به‌طوری‌که در هر سانتی‌متر مربع از سطح مویرگ، چندین میلیون درز یا سوراخ ریز وجود دارد. مویرگهای مغز تنها مویرگهایی هستند که هیچ منفذی در سطح خود ندارند؛ تا بدین ترتیب خیلی از موادی که در متابولیسم سلول‌های مغزی نقش ندارند و همچنین میکروبها نتوانند وارد مغز شوند. (ایجاد سد خونی – مغزی برای محافظت بیشتر از مغز) توجه کنید که گلوکز و اکسیژن به راحتی می‌توانند توسط پروتئین‌های ویژه از مویرگهای مغزی عبور کنند و به سلول‌های مغزی بروند. هر مویرگ از ابتدا توسط دریچه‌ای از جنس بافت ماهیچه‌ای صاف حلقوی به سرخرگ متصل است. این دریچه که تحت فرمان نخاع می‌باشد، دارای دو نقش می‌باشد: ۱) فشار زیاد سیستولی خونی که قرار است وارد مویرگها که دارای مقاومت بسیار کمی هستند را تا حد زیادی کاهش می‌دهد تا این فشار زیاد باعث پاره شدن دیواره مویرگها نشود. ۲) این دریچه خون را فقط در موقع لزوم (مواقعی که سلول‌های بدن نیاز به تبادل مواد با محیط دارند) وارد مویرگها می‌کند. هر مویرگ از انتها نیز توسط دریچه‌ای به سیاهرگ متصل و مربوط می‌شود.

شریان و ورید چیست

مطالب مرتبط :

آناتومی و شاخه های شریان کاروتید داخلی و خارجی چیست

  • علی شورعلی

قرص اکوفن

چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۱۶ ب.ظ

قرص اکوفن

قرص اکوفن ,قرص اکوفن و نازایی,قرص اکوفن چاق کننده است,قرص اکوفن برای پوست,قرص اکوفن Ecophane,قرص اکوفن قیمت,قرص اکوفن چیست,قرص اکوفن ریزش مو,قرص اکوفن برای چیست,قرص اکوفن در دوران بارداری,قرص اکوفن باعث نازایی میشود؟

قرص اکوفن

توضیحاتی در مورد قرص اکوفن

قرص اکوفن (Ecophane) نوعی مکمل رژیمی – غذایی بوده که برای افرادی با کمبود ویتامین گروه ب و افرادی که دچار ریزش مو هستند می‌تواند مناسب باشد. اندازه محصول : 60 قرص کشور سازنده: فرانسه مدت انقضاء : 24 ماه کد بهداشتی : 5650190355631940 . اغلب، ما نمی توانیم تمام مواد مورد نیاز بدن خود را از مواد غذایی تأمین کنیم. در این گونه موارد از انواع قرص برای رشد مو استفاده می شود. فرمولاسیون قرص های رشد مو و تقویت مو به صورتی است که مواد مورد نیاز برای رشد مو را تأمین نماید. به طور مثال اثر زینک برای ریزش مو و توقف آن تأیید شده است که باید با مواد دیگری نظیر ویتامین B به مصرف بدن برسد. این قرص ها توسط پزشک متخصص مو و پزشک متخصص پوست و مو تجویز می شود و طبیعتاً می تواند به کاهش ریزش مو و تقویت تارهای مو و افزایش روند رشد مو کمک نموده و در کنار آن سبب بهبود وضعیت پوست و ناخن ها نیز شود..در این مطلب از سایت جسارت به عوارض و بهترین زمان مصرف قرص اکوفن برای پوست و رشد مو و نازایی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

قرص اکوفن و ریزش مو

همانطور که می دانید ریزش مو یکی از مشکلاتی است که خیلی‌ها با آن درگیر هستند و برای قطع آن ممکن است هر روشی را تجربه کرده باشند. یکی از درمان‌هایی که برای پیشگیری و کند کردن روند ریزش مو به کار می‌رود درمان دارویی آن توسط قرص اکوفن می‌باشد. اگر اولین بار است نام این دارو را شنیده‌اید و یا قصد مصرف آن را دارید بهتر است با آن آشنایی کافی داشته باشید.عوامل مختلفی در سفید شدن و ریزش موها دخیل هستند. به طور کلی می‌توان گفت حالات روحی و عاطفی مانند ترس، استرس، مصرف کافئین و الکل، استعمال سیگار (سبب نرسیدن خون به فولیکول مو می‌شود)، اختلالات هورمونی (که در زنان در مقایسه با مردان بیشتر است) و سابقه ارثی و خانوادگی از عوامل تاثیرگذار در ریزش و سفیدی مو‌ها محسوب می‌شوند.

ترکیبات قرص اکوفن

ویتامین B5: افزایش استحکام مو و جلوگیری از ریزش مو ویتامین B6: جذب سیستین در مو ویتامین B8: تقویت مو و ناخن ویتامین PP: کمک به رشد مو زینک: ساخت سیستین که یکی از مواد اساسی مو می‌باشد. منیزیم: ترکیب روی و منیزیم که برای ناخن‌های شکننده و ضعیف مفید است. اسپیرولین: حاوی مواد مغذی فراوان با کالری پایین و حجم کم که باعث بهبود جذب آهن و سلامتی موها می‌شود.ویتامین های B کمپلکس برای تنظیم متابولیسم و حفظ سیستم اعصاب مرکزی اهمیت دارند. همچنین این ویتامین ها برای سلامت پوست و مو ضروری هستند. برخی متخصصین تغذیه ادعا می کنند که برخی از ویتامین های پرکاربردتر گروه B مانند ویتامین B-۱۲ می تواند به استحکام و حالت پذیری مو کمک کند.ویتامین B-complex شامل ویتامین B۱ (تیامین)، B۲ (ریبوفلاوین)، B۳ (نیاسین)، B۵ (پانتوتنیک اسید)، B۶ (پایریدوکسین)، B۷ (بیوتین)، B۹ (فولات) و B۱۲| (کوبالامین) می باشد. ویتامین ها باید ابتدا از طریق مواد غذایی جذب شوند. مواد غذایی حاوی ویتامین ب– کمپلکس شامل دانه ها، سبزیجاتی نظیر هویج، گل کلم و سبزیجات با برگ های سبز تیره، جگر گوساله و آبزیان، تخم مرغ، سویا، آجیل، حبوبات و آووکادو می باشند. ویتامین B۱۲ در فرآورده های لبنی و حیوانی یافت می شود. در صورتی که کمبود ویتامین B در بدن شما شدید بود، می توانید از قرص های حاوی این ویتامین نظیر اکوفن، فیناستراید و ماینوکسیدیل استفاده نمایید.● درمان ریزش مو ● تحریک کننده ی رشد مو و ناخن ● غنی شده با پروتئین و ویتامین های مختلف ● افزایش مقاومت مو و ریشه ی مو ● بهبود جذب موثر آهن در بدن ● با افزایش ساخت کراتین موجب تقویت رشد مو و ناخن شده ● شامل پروتئین هیدرولیز شده ی گندم از قرص آکوفن که به اشکال مختلفی چون پودر ، قرص و شامپو وجود دارد ، جهت تقویت مو و ناخن به صورت مؤثر استفاده می شود . بهتر است مصرف این قرص با مشورت پزشک انجام شود ، نتایج حاصل از مصرف این دارو با توجه به دوز مصرف شدن از آن بعد از دو ماه نمایان خواهد شد . داروی آکوفن ، در درمان ریزش موی ارثی و ریزش مو در اثر برخی بیماری های خاص بی تاثیر است .

قرص اکوفن چیست

قرص اکوفن (Ecophane) نوعی مکمل رژیمی – غذایی بوده که برای افرادی که از کمبود ویتامین‌های گروه ب رنج می‌برند می‌تواند مناسب باشد همچنین تأثیر این دارو بر عدم ریزش و تقویت مو انکارناپذیر است. اکوفن یکی از انواع داروهای تقویت کننده مو و ناخن است و در رشد مو و ناخن تأثیر بسزایی دارد و به بهبود جذب آهن در بدن کمک می‌کند.

نحوه و طریق مصرف قرص اکوفن

میزان مصرف این دارو طور معمول برای بزرگسالان به صورت روزی دو عدد قرص بعد از نهار و شام همراه با یک لیوان آب و برای کودکان به صورت روزی یک عدد همراه با یک لیوان آب می‌باشد. توجه: افرادی که دچار ریزش مو هستند باید تا حد امکان از استرس دوری کنند چراکه باعث تشدید این عارضه می‌شود.

نکاتی در مورد قرص اکوفن

توجه کنید که در صورت بروز هرگونه حساسیت مصرف قرص اکوفن باید قطع گردد. در صورت سابقه بیماری گوارشی همراه با غذا مصرف شود و یا با پزشک معالج مشورت گردد. در محل خشک و زیر دمای 30 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

قرص اکوفن و مو

یکی از دلایل نسبتا مهم ریزش موی سر کمبودهای تغذیه ای می باشد.تامین این کمبودها از راههای مختلفی امکانپذیر بوده که از آن جمله میتوان به رژیم غذایی مناسب و حاوی عناصر ومینرالهای مورد نیاز بدن اشاره نمود.امروزه با وجود اشکالات فروان در نوع تغیه ،نحوه تغذیه و…که از شرایط خاص زندگیهای مدرن و امروزی منجمله شرایط اجتماعی ،فرهنگی وعموما اقتصادی و…ناشی میشود،سعی بر آنست که از موادی که بمنظور تامین این عناصر مورد نیاز بدن ،از جمله مو؛بصورت مصنوعی و با عنوان محصولات طبیعی!(که این روزها بیشتر مد شده)سنتز وساخته میشود ،بهره گرفته شود.البته شرایط زمانی ،اکنون اقتضا میکندکه از مصرف این پروداکتها بی نصیب نمانیم. *اما داروی اکوفن که این روزها سر وصدای زیادی بپا کرده است، تولیدی شرکت بایورگا و مشتمل برفرمولی است که تا حد امکان کمبود مینرالهای موثر بر ریزش مو را جبران نماید. اهم ترکیبات این داروشامل موارد ذیل می باشد:پروتیین گندم وکنجد،اسید آمینه سیستین،مالتو دکسترین،سیترات منیزیوم،فسفات کلسیم،سیترات روی، ویتامینهای ب کمپلکس ، ویتامین ای و بیوتین.

نکاتی در مورد مصرف قرص اکوفن

در صورت بروز هرگونه حساسیت مصرف قرص اکوفن باید قطع گردد. در صورت سابقه بیماری گوارشی همراه با غذا مصرف شود و یا با پزشک معالج مشورت گردد. در محل خشک و زیر دمای 30 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

عوارض جانبی قرص اکوفن

*درد قفسه سینه،تنفس کوتاه، خستگی و بی حالی غیر معمول، زردی چشم، آنمی(کم خونیگلودرد یا تب یا لرزوزخمهای دهانی از جمله عوارض جانبی مصرف سولفات روی بوده که باید به پزشک مراجعه کرد.درد شکم وناراحتی معده نیز از دیگر عوارض آنست که از اهمیت کمتری برخورداراست.

درمان ریزش مو با قرص اکوفن

شرکت سازنده بایول-بایورگا (Bailleul Biorga) کشور فرانسه قرص اکوفان محصولی شناخته شده برای درمان ریزش مو که با داشتن کراتین به عنوان محرکی برای رشد مو و ناخن نیز عمل می کند.داروی اکوفن (به انگلیسی: Ecophane) برای افرادی که از کمبود ویتامین‌های گروه ب رنج می‌برند می‌تواند مناسب باشد همچنین تأثیر آن بر عدم ریزش و تقویت مو انکار ناپذیر است

موارد مصرف قرص اکوفن

– کمک به درمان ریزش مو – محرک رشد مو و ناخن – غنی از پروتئین، ویتامین های (B8, B6, B5, PP) و املاح (زینک 15mg و منیزیم) – بهبود جذب آهن در بدن – افزایش مقاومت مو، ناخن و تقویت ریشه مو – کم کالری، فاقد قند و نمک – 100% گیاهی و بدون عوارض جانبی – حاوی پروتئین هیدرولیز شده گندم (غنی از سیستین و متیونین) – تقویت کننده رشد مو و ناخن با افزایش ساخت کراتین

خواص قرص اکوفن

تقویت کننده ریشه مو و کمک به درمان ریزش مو محرک رشد مو و ناخن منبعی سرشار از ویتامین‌های گروه ب (ب۶ و ب۵ و ب۸) بهبود جذب آهن در بدن افزایش مقاومت مو، ناخن و تقویت ریشه مو کم کالری، فاقد قند و نمک داروی کاملاً گیاهی اکو فن یکی از انواع داروهای تقویت کننده مو و ناخن است و رشد مو و ناخن تأثیر بسزایی دارد.

عوارض قرص اکوفن

در صورت مصرف نرمال این دارو عوارض آنچنانی ندارد. این دارو بعنوان مکمل می‌باشد از مصرف طولانی مدت آن پرهیز کنید. – زنان باردار و شیرده حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند. – در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید. – مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.در صورت مصرف زیاد این دارو برای آقایان باعث کاهش اسپرم واختلال در سالم بودن اسپرم آنان میگردد که عوارض بسیار بدی برای آقاین دارد وبهتر است بجای استفاده از قرص اکوفن در مورد آقایان از شامپو اکوفن استفاده کنند. سفیدی و ریزش مو‌ها یکی از مشکلات عمده افراد به شمار می‌رود البته با افزایش سن احتمال سفید شدن و ریزش مو‌ها بیشتر می‌شود؛ در این جا راهکارهایی پیشنهاد می‌شود که به کمک آن‌ها می‌توان این روند را به تاخیر انداخت. حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در خصوص عوامل موثر در ریزش و سفیدی مو‌ها بیان کرد: حالات روحی و عاطفی مانند ترس، استرس، مصرف کافئین و الکل، استعمال سیگار (سبب نرسیدن خون به فولیکول مو می‌شود)، اختلالات هورمونی (که در زنان در مقایسه با مردان بیشتر است) و سابقه ارثی و خانوادگی از عوامل تاثیرگذار در ریزش و سفیدی مو‌ها محسوب می‌شوند. وی اظهار کرد: رعایت نکردن بهداشت و شستشوی مرتب موها، استرس‌های شغلی، کم خونی (این عارضه بیشتر در زنان دیده می‌شود)، کاهش زینک، مواد آلی، روی و گروه ویتامین‌های A و B در اثر زایمان، استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو (که باعث آسیب به بافت مو و موخوره می‌شود)، مصرف بیش از حد رنگ مو، ژل و تافت‌های شیمیایی نیز ریزش و سفیدی مو‌ها را به همراه دارند. این محقق و پژوهشگر طب سنتی توصیه کرد: افراد به منظور تقویت موهای خود باید کف سرشان را با روغن‌های بادام، زیتون، کَرچَک و نارگیل ماساژ دهند. همچنین اشخاصی که دچار موخوره هستند باید موهای خود را کوتاه کنند. عظمایی تاکید کرد: مصرف ژل کتیرای طبیعی برای تقویت مو‌ها ضروری است. همچنین شانه کردن مو‌ها با شانه‌های چوبی دندانه درشت توصیه می‌شود. وی تصریح کرد: ماساژ کف سر توسط خمیر تخم شنبلیله علاوه بر اینکه سبب قطع ریزش مو می‌شود، محرک رویش مو نیز است. همچنین قرار دادن آب پیاز به مدت ۳۰ دقیقه بر روی کف سر در افرادی که از سفیدی و ریزش مو رنج می‌برند، ضروری است. این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: ماساژ کف سر با ژل آلوئه ورا و نوشیدن شربت آلوئه ورا به صورت ناشتا سبب تقویت ریشه مو می‌شود. همچنین ماساژ کف سر به وسیله خمیر قرص کمر، سدر و مورد در اشخاصی که دچار سفیدی و ریزش مو هستند، مفید است. عظمایی گیاه گزنه را در رفع ریزش مو موثر دانست و اظهار کرد: این گیاه محرک رویش مو نیز است. ماساژ موضعی کف سر با گل سرشور و حنا از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث افزایش خون‌رسانی به فولیکول مو و محکم شدن ریشه مو می‌شود. وی عنوان کرد: ماساژ کف سر با سیر نیز سبب افزایش خون‌رسانی به فولیکول مو و رفع چربی کف سر می‌شود. از جمله موادی که باعث تقویت، تغذیه و محرک رشد مو بوده و موجب افزایش خون رسانی به فولیکول مو می‌شود، می‌توان به آرد نخود خام، بابونه، سبوس برنج (به دلیل دارا بودن گروه ویتامین‌های B و E)، بابونه، رزماری، گل ختمی و پرسیاوشان اشاره کرد

بیشتر بخوانید : قرص بتاهیستین ♥ قرص بیوتین ♥ قرص اکوفان ♥ قرص بیزاکودیل قرص باکلوفن

  • علی شورعلی

قرص برنج

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱ ب.ظ

قرص برنج

قرص برنج ,قرص برنج برای چیست؟,قرص برنج چیست,قرص برنج از کجا تهیه کنم,قرص برنج از کجا بخرم,قرص برنج به انگلیسی,قرص برنج گیاهی,قرص برنجی,قرص برنج چیه,قرص برنج از کجا تهیه کنیم,قرص برنج از چیست,کاربرد قرص برنج چیست؟؟؟

قرص برنج

توضیحاتی در مورد قرص برنج

در کشور هندوستان مسمومیت با آلومینیوم فسفید (AAIPP) معضلی بزرگ در شبه قاره هندوستان است. آلومینیوم فسفید (AIP) که از آن برای ضدعفونی و حفاظت از دانه‌های غلاتی همچون برنج استفاده می‌شود (با نام‌های تجاری‌ای همچون کویک‌فوس (QuickPhos)، سلفوس (Celphos) و در ایران با نام قرص برنج را برای ان قرار داده اند) سمی بسیار مهلک است به‌ویژه هنگامی که آنرا از ظرف تازه باز شده آن مصرف کنند. مرگ آن بر اثر شوک عمیق، آماس قلب و از کار افتادن بعضی عناصر داخلی بدن است. دوز مرگ‌آور آن بین ۰٫۱۵ و ۰٫۵ گرم (برابر ۰٫۰۰۵۳ و ۰٫۰۱۸ اونس) است.بیشترین دلیل مرگ در خودکشی در شمال هند را مسمومیت بر اثر آلومینیوم فسفید (قرص برنج) گزارش کرده‌اند

مرگ با قرص برنج

طبق دسته‌بندی انواع مرگ به دو دسته کلی است:دسته «سوماتیک» و دسته «سلولی». مرگ با قرص های برنج از نوع مرگ سلولی است؛ و این بدان معنی است که در این مرگ هر یک از بافت‌ها و سلول‌ها که عناصر تشکیل دهنده جسم می‌باشند میمیرند. در این حالت تمام نسوج و سلول‌های بدن مرده‌اند و دارای عملکرد، فعالیت متابولیکی و تنفس هوازی نمی‌باشند. بر خلاف مرگ سوماتیک که در آن توقف کامل و بدون بازگشت اعمال اعضای حیاتی بدن شامل مغز، قلب و…. رخ می‌دهد که حیات در جسم متوقف می‌شود، ولی در عناصر تشکیل دهنده جسم مثل بافت و سلول‌ها ادامه دارد. مرگ مغزی از نوع مرگ سوماتیک است

تاثیر قرص برنج در بدن چیست

نحوه عملکرد ان این است که این قرص به آسانی جذب دستگاه گوارشی انسان می شود و مایعات بدن حل می شود و گاز فسفین که کشنده است را تولید می کند.هرچه این ترکیبات تازه‌تر باشد گاز بیشتری آزاد کرده و خطرناک‌تر هستند، به طوری که این ماده با ساخت پروتئین تداخل دارد و مانع سنتر پروتئین می‌شود. سپس فسفین با بلوک کردن سیتوکروم اکسیداز و مهار فسفوریسیون اکسیداتیو باعث افزایش رادیکال‌های آزاد و سپس مرگ سلولی می‌شود و در نتیجه دستگاه‌هایی از بدن که به مقدار بیشتری اکسیژن نیاز دارند نسبت به این سم حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر هستند. مسمومیت با قرص های برنج یکی از مرگ‌آورترین مسمومیت‌هایی است که مرگ حتمی را به دنبال دارد و تاکنون راهکاری برای نجات جان بیماران یافت نشده است. سم قرص های برنج سمی است که بر روی سلول‌های بدن تاثیر بدی دارد و تنفس سلولی را از بین می‌برد و باعث آسیب جدی به اعضا و ارگان‌های حساس بدن مانند کلیه‌ها و قلب می‌شود. مرگ بر اثر مصرف قرص های برنج مرگی دردناک است و فرد عطش زیادی دارد و در این مرگ فرد تا زنده است، هوشیار و بیدار بوده و سوزش شدیدی در بدن خود احساس می‌کند. این قرص ظرف سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار مشکل می‌کند و فرد در اثر مرگی زجرآور خواهد مرد. در صورتی که فرد قرص های برنج را بخورد یا بوی آن را استشمام کند دچار مسمومیت خواهد شد که در صورتی که سم از بدن وی خارج نشود مرگ در پی خواهد داشت. علامت‌های بالینی فرد دچار خستگی و کمبود اکسیژن است، به طوری که بدنش رو به کبودی رفته و دچار خفگی سلولی خواهد شد. این روند روندی غیرقابل برگشت بوده و مسمومیت با قرص های برنج برابر با مرگ است. این قرص به دلیل داشتن ترکیب خطرناکی از فسفیدها در صورت مصرف خوراکی یا بوییدن، توسط انسان موجب ایجاد عوارض حاد گوناگون و در نهایت مرگ سریع و زجرآور می‌شود. به همین دلیل امروزه یکی از عوامل خودکشی خوردن این قرص است. بر اساس آمارهای گزارش شده از پزشک قانونی تهران در سال ۱۳۹۲ جلالی ۶۶۱ نفر بر اثر مسمومیت با قرص های برنج جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس گزارش‌ها به سه دلیل افراد ممکن است از این قرص استفاده کنند: * مصرف اشتباه قرص موجود در برنج که در ایران باعث مرگ دسته‌جمعی چندین خانواده شده‌است. * مصرف قرص‌های قلابی توهم‌زا که دارای ترکیبات قرص های برنج هستند یا خود قرص های برنج هستند. * مصرف جهت خودکشی سریع، که کارشناسان معتقدند مرگ صورت گرفته با این قرص سریع، دردآور است. با توجه به پیشرفت‌های حاصله جایگزین‌های کم خطر و مناسبی برای دفع آفات برنج وجود دارد و می‌توان از برنج تراریخته استفاده کرد. از سال ۱۳۹۲ در ایران فروش این قرص در عطاری‌ها ممنوع شد و واردات قانونی آن متوقف گردید

خودکشی با قرص برنج

مشابهت های ظاهری قرص های برنج با قرص های توهم زای روان گردان، افراد سودجو را بر آن داشته که این قرص ها را با عنوان قرص توهم زا به فروش برسانند. در مواردی مصرف این قرص به صورت تعمدی و با هدف خودکشی شکل می گیرد.مصرف خوراکی قرص های برنج در کمتر از 6 ساعت موجب مرگ مصرف کننده می شود.

علائم مسمومیت قرص برنج

بی اشتهایی، بی قراری، تحریک پذیری، دوبینی، تهوع، استقراغ، اختلال ضربان قلب و افت فشارخون از علایم مسمومیت بوده و اگر مصرف آن به صورت خوراکی بوده باشد مصرف کننده در کمتر از 6 ساعت فوت می کند. این کارشناس مسمومیت های دارویی افزود:در صورتی که مسمومیت با قرص های برنج بر اثر استشمام گاز حاصل از آن باشد، در کمتر از 24 ساعت و بر اثر نارسایی شدید کبدی و ایست قلبی موجب مرگ افراد خواهد شد. حنیفه با بیان این که متاسفانه هیچ راه درمانی و اورژانسی برای مصرف کننده قرص های برنج وجود ندارد، تصریح کرد:اگر گازهای حاصل از این قرص در هوا متصاعد شود باید سریعا درب و پنجره ها باز گذاشته شوند.

قرص برنج گیاهی

امیرحسین خسروی کارشناس طب سنتی نیز گفت:قرص برنج دو نوع است؛ نوع اول آن سم کشنده ای دارد که پس از قرار گرفتن در جریان هوا با اکسیژن ترکیب می شود و سم کشنده ای تولید می کند.نوع دیگری از قرص برنج گیاهی به صورت خوراکی در عطاری ها برای لاغری و کاهش وزن به فروش می رسد. وی با تاکید بر این که ما مصرف قرص برنج گیاهی را هم تایید و توصیه نمی کنیم، اظهار کرد:این قرص گیاهی با افزایش سوخت وساز بدن به لاغری افراد کمک می کند، اما در برابر آن عوارض طولانی مدت و جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

قرص برنج در ایران

مشاور سم شناسی بالینی سازمان جهانی بهداشت گفت: هم اکنون قرص های برنج یا ‘فسفید آلومینیوم’ در مجموع کشورهای جهان تنها در سه کشور آسیایی به راحتی در دسترس مردم قرار دارد. دکتر مهدی بلالی این سه کشور را بنگلادش، هند و ایران ذکر و بیان کرد: این درحالی است که قرص برنج به دلیل مسمومیت بالا نباید در دسترس مردم قرار داشته باشد. پزشک فوق تخصص مسمومیتها گفت: فسفید آلومینیوم یا قرص برنج سمی بسیار مهلک و کشنده است. در واقع قرص برنج پادزهر ندارد لذا مسمومیت با آن اغلب منجر به مرگ می شود. وی افزود: در زمان جنگ به دلیل اینکه مردم برنج را در خانه هایشان انبار می کردند ‘فسفید آلومینیوم’ را برای جلوگیری از فساد در بخش انتهایی کیسه های برنج می گذاشتند مه از همان زمان به قرص برنج معروف شد. دکتر بلالی ادامه داد: یک عدد قرص برنج برای دوره زمانی یک و دو سال کافی است تا از فساد مقدار زیادی برنج پیشگیری کند. وی گفت: دسترسی به قرص برنج تنها باید در انحصار سیلوهای غلات، حبوبات و برنج باشد اما به رغم هشدارها برای محدود کردن دسترسی به قرص برنج، هم اکنون برنامه ریزی جامعی جهت کنترل اینگونه سموم در ایران نداریم. مشاور سم شناسی بالینی سازمان جهانی بهداشت افزود: مواد سمی قرص برنج با شسته شدن تصعید می شود و با پخته شدن هیچ آثاری از آن باقی نمی ماند. وی بیان کرد: در حالی که خوردن قرص برنج به دلیل سمیت بالای آن مرگ آور است اما این ماده سمی به راحتی در عطاریها و سایر مراکز به فروش می رسد. دکتر بلالی گفت: از سوی دیگر در حالی طی سالهای اخیر برای دفع ‘ساس’ به ویژه در اماکن عمومی و اقامتی استفاده از قرص برنج شیوع یافته که این نیز اقدام بسیار خطرناک است. آلومینیوم فسفید که از آن برای ضدعفونی و جلوگیری از آفت زدگی غلات استفاده می شود با نامهای تجاری مختلف همچون کوئیک فوس(Quickphos) و سلفوس'(Celphos) در ایران به نام قرص برنج مشهور است. بلعیدن و یا حتی استشمام بوی قرص برنج ظرف مدت سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد را در روندی دردناک به تدریج به کام مرگ می کشد.

دلایل مصرف قرص برنج

بر اساس گزارش‌ها به سه دلیل افراد ممکن است از این قرص استفاده کنند مصرف اشتباه قرص موجود در برنج که در ایران باعث مرگ دسته‌جمعی چندین خانواده شده‌است. مصرف قرص‌های قلابی توهم‌زا که دارای ترکیبات قرص برنج هستند یا خود قرص برنج هستند. مصرف جهت خودکشی سریع، که کارشناسان معتقدند مرگ صورت گرفته با این قرص سریع، دردآور است

مرگ حتمی با قرص برنج

دکتر غلامعلی جعفری– متخصص سم شناسی- در این باره به مهر گفت: سم قرص برنج سمی است که بر روی سلولها تاثیر بدی می گذارد و تنفس سلولی را از بین می برد و باعث آسیب جدی به اعضا و ارگانهای دیگر بدن مثل کلیه ها و قلب می شود. مرگ با قرص برنج مرگ بسیار دردناکی است و فرد عطش زیادی به آب دارد. در این مرگ فرد تا زمانی که زنده است هوشیار و بیدار بوده و سوزش بدی در بدن خود احساس می کند. بر اساس علامت های بالینی فرد دچار خستگی و کمبود اکسیژن می شود. بطوریکه بدنش رو به کبودی رفته و دچار خفگی سلولی خواهد شد. این روند روندی غیر قابل برگشت است و مسمومیت با قرص برنج برابر با مرگ است. وی در مورد زمان مسمومیت و مرگ بر اثر مصرف این قرص گفت: معمولا افراد زیر 24 ساعت فوت می کنند که زمان مرگ بستگی به ایرانی یا خارجی بودن قرص، تاریخ مصرف، میزان مقاومت فرد و تعداد آن دارد.

درمان مسمومیت با قرص برنج

بهترین راه این است که فردی که با قرص های برنج خودکشی کرده سریع به نزدیکترین بیمارستان منتقل شود. انتقال او به مطب و درمانگاه باعث وقت کشی خواهد شد. به فردی که قرص برنج خورده است به هیچ عنوان نباید مایعات داد زیرا ماهیت این قرص در معده ایجاد گاز است که این گاز به ریه ها راه یافته و در بین سلولها پخش می شود. خوردن آب این روند را تسریع می دهد. البته اگر خانواده ها در خانه ای جوش شیرین و یا پرمنگنات پتاسیم دارند، دادن آن به فرد مسموم تنها راه پیش درمانی است.

موارد استفاده از قرص برنج

آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی کردن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار می‌گیرد، به نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است

قرص برنج

این قرص با اسم علمی «قرص فسفید آلومینیوم» ماده‌ای است با ترکیب فسفید که به‌صورت قرص‌های ٣گرمی، ساخته‌شده است. این قرص خطرناک از نظر ظاهر شباهت زیادی به قرص‌های روان‌گردان (اکستازی) دارد. اما شناخت ظاهری این نوع قرص‌ها در جلوگیری از مصرف آن بسیار ضروری است. این قرص به رنگ خاکستری است و دربسته‌های 10 تایی فروخته می‌شود. قرصی که یک عدد آن قادر است هزاران شته را از بین ببرد حال با بدن یک انسان چه خواهد کرد. حتی مصرف یک‌ششم این قرص نتایج غیرقابل جبرانی را در پی خواهد داشت.

نکاتی در مورد قرص برنج

برای جلوگیری از پیدا شدن حشرات در برنج و حبوبات ، آرد و… در انبار ها از این قرص ها استفاده می‌شود. استفاده از این قرص صرفا در صلاحیت تیم های کنترل و بهداشت مواد غذایی است و افراد عادی به هیچ عنوان نباید اقدام به این عمل نمایند. استفاده از این قرص ها به منظور مبارزه با آفات ، صرفا در انبار های مواد غذایی باید باشد و به هیچ عنوان استفاده خانگی از آن مجاز نیست. این قرص از خود گاز فسفید تولید می‌کند و باعث کشته شدن جونده ها می‌شود. قبل از به کار بردن در انبارها ، باید تمام در و پنجره ها بسته باشد و شکاف های انبار با نایلون گرفته شود. بعد از قرص گذاری نباید کسی در اتاق های اطراف انبار بخوابد. هنگام خارج کردن قرص ها از داخل محفظه باید از دستکش پلاستیکی استفاده کرد. اگر قرص داخل گونی حبوبات گذاشته می شود باید با کیسه نایلون کاملاً گونی را پوشاند و آن را خارج از اتاق و در هوای آزاد قرار داد. مسمومیت با این قرص هم از راه استنشاق، هم از راه تماس پوستی و هم به صورت خوراکی اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید : قرص اورژانسی ♥ قرص تاخیری ♥ قرص ضد بارداری ♥ قرص ضد تهوع قرص ویاگرا

  • علی شورعلی

سرفه شدید + درمان

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۴۸ ب.ظ

روش های خانگی برای کاهش سرفه شدید + درمان برای کودکان و بزرگان

روش های خانگی برای کاهش سرفه شدید + درمان برای کودکان و بزرگان در سایت جسارت

سرفه شدید + درمان ، سرفه شدید درمان خانگی ، درمان سرفه شدید ، سرفه شدید و درمان آن ،سرفه شدید کودکان درمان،سرفه های شدید درمان،سرفه شدید خشک درمان،سرفه شدید کودک درمان،سرفه شدید راه درمان،سرفه ی شدید درمان،درمان خانگی سرفه شدید کودکان

سرفه شدید + درمان ، سرفه شدید درمان خانگی ، درمان سرفه شدید ، سرفه شدید و درمان آن

 

سرفه شدید

سرفه، واکنش طبیعی به سوزش و یا راه تنفسی مسدود شده و اغلب همراه آلرژی، سرماخوردگی یا آنفولانزا است.سرفه یکی از واکنش های دفاعی بدن به منظور محافظت مجاری تنفسی انجام می شود. با شروع سرفه، مکانیزم دفاعی بدن جهت پاک کردن مجاری تنفسی اقدام می کند. سرفه در 2 نوع خشک و خلط دار است که درمان سرفه خلط دار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.به منظور «درمان سرفه» ابتدا باید علت ایجاد سرفه را شناخت. سرفه گاهاً ارادی یا بر اثر برخی بیماری ها ایجاد می شود. بدن به منظور دفع ترشحات مخاط از ریه و مجاری تنفسی و باز کردن مسیر تنفس، از سرفه استفاده می کند. اگر طول روز سرفه به تعداد زیاد صورت گیرد باید آن را جدی گرفت و به پزشک مراجعه کرد.در اکثر مواقع سرفه‌ ها ارتباطی به ریه‌ ها ندارند. همچنین ممکن است علت سرفه، بازگشت مواد داخل معده به مری باشد.ما ممکن است به دلایل زیر سرفه کنیم:سرماخوردگی ، آلرژی و حساسیت‌های فصلی ، عفونت سینوسی ، آلودگی هوا .در این مطلب از سایت جسارت به سرفه شدید + درمان می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

درمان سرفه شدید

تنفس بخار یک روش ساده و در عین حال موثر برای درمان هر دو سرفه خشک به خاطر آلرژی و سرفه های مرطوب مرتبط با برونشیت و دیگر عفونت های تنفسی است. تنفس هوای گرم، مجاری تنفسی را مرطوب می کند ، مجاری تنفسی را منقبض و به تسکین التهاب کمک می کند. هم چنین خلط انباشته در دستگاه تنفسی را سبک و سرفه کردن را آسان تر می کند. بخار قبل از خواب ، بینی و گرفتگی سینه را تمیز می کند و خواب خوبی را ایجاد می کند، بدون اینکه سرفه باعث اختلال خواب شما و نیز افراد دیگر شود.چند قطره ازروغن 100 ٪ خالص اسانس نعناع گاهی به آب جوش برای تاثیر بیشتر اضافه می شود. آب به جوش آمده بخار کافی 10 تا 15 دقیقه ایجاد می کند. سر خود را با حوله بپوشانید و بخارات را از فاصله ایمن تنفس کنید تا از سوختگی پیش گیری کنید. چیزی که نیاز دارید بخار آب بیشتر از گرما است. مراقب کودکان باشید.

سرفه شدید + درمان با شربت زنجبیل

این درمان سرفه قطعا نتایجی را به بار خواهد آورد که به دنبالش هستید بدون آن که برای افزودن زنجبیل به سیستم‌تان با مشکل مواجه شوید. زنجبیل به عنوان یک خلط آور شناخته می‌شود که می‌تواند به بیرون راندن خلط از ریه‌های‌تان کمک کند. و فراتر از آن، زنجبیل می‌تواند به تسکین خارشی که اغلب از انتهای گلو شروع می‌شود کمک کند تا اینکه شما نگران دچار شدن به سرفه‌های خشک و پی در پی نباشید.برای تهیه‌ی این شربت، لازم است که ۱ قاشق غذاخوری نعناع خشک شده، سه قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده، یک فنجان عسل، و چهار فنجان آب را با هم مخلوط کنید. باید زنجبیل و نعناع را به آبی که قبلا آماده کرده‌اید و قبل از آن که جوش بیاید اضافه کنید. بعد بگذارید آن مخلوط به جوش بیاید سپس وقتی کم شد آن را صاف کنید. عسل را اضافه کنید و هم بزنید. بسته به میزان نیازتان باید یک قاشق غذاخوری از این شربت را هر سه ساعت یک بار در روز مصرف کنید.

سرفه شدید + درمان با چای سبز

چای سبز گلو را آرام می‌کند در حالی که عسل باکتری‌هایی را که باعث سرفه‌ی خشک می‌شوند، از بین می‌برد.یک لیوان آب را بجوشانید و ۱ قاشق غذاخوری برگ چای سبز را به آن اضافه کنید.– شعله را پایین بکشید و اجازه بدهید ترکیب ۵ دقیقه‌ی دیگر هم روی حرارت پایین به آرامی بجوشد.– شعله را خاموش کنید و اجازه بدهید ۱۰ دقیقه دم بکشد.– ترکیب را صاف کنید، مقداری عسل خام و ارگانیک را برای افزودن طعم و مزه به چای اضافه کنید و به طور منظم آن را بنوشید.

درمان گیاهی سرفه شدید

یکی از بهترین درمان‌ها‌ی طبیعی برای سرفه سیر است. سیر سرشار از خواص آنتی بیوتیکی و ضدویروسی است. به علاوه سیر کمک می‌کند تا با سرفه کردن باکتری‌ها‌ را بیرون بریزید. برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که برای رهایی از شر سرما خوردگی و استفاده از خواص سیر باید آن را به صورت خام بخورید. آنها بلع 4 تا 8 حبه سیر خام رادر روز توصیه می‌کنند. این روش برای بسیاری از افراد سخت است. این افراد می‌توانند سیر خام را با ماست مخلوط کرده و با اضافه کردن مقداری سبزی معطر آن رامصرف کنند. حتی می‌توان سیرخام را به سالاد فصل اضافه کرد. یک فنجان از عصاره سیر مشکل سرفه را برطرف می‌کند و به سادگی آماده می‌شود. به 1 تا 3 خوشه سیر 2 لیتر آب اضافه کرده روی حرارت کم به مدت یک ساعت بگذارید تا بجوشد. محلول را از صافی بگذرانید و استفاده کنید.

درمان خانگی سرفه شدید

اغلب شربت‌ها‌ی ضد سرفه موجود در داروخانه‌ها‌ حاوی عصاره آویشن هستند. ترکیب آویشن و نعناع به باز شدن لوله‌ها‌ی تنفسی کمک می‌کند. همچنین خواص ضد عفونی کننده و ضد انقباض هم دارد. برای تهیه شربت خانگی دو قاشق چایخوری از آویشن نعنا وریشه شیرین بیان را در یک فنجان آب جوش بریزید درآن را گذاشته و بگذارید یک ساعت و نیم بماند. سپس یک یا دو فنجان عسل اضافه کنید. در صورتیکه عسل حل نمی شود روی حرارت بگذارید و هم بزنید. شربت تهیه شده را در یخچال نگهداری کرده و در مواقع لازم یک قاشق چای خوری میل کنید.

سرفه شدید + درمان با سوپ مرغ

این توصیه بزرگترها را جدی بگیرد زیرا واقعا سوپ مرغ برای سرفه ناشی از سرماخوردگی مفید است. سوپ مرغ دارای خواص ضد التهابی است که از اثرات بد ناشی از سرفه جلوگیری می‌کند.به علاوه، سوپ مرغ حاوی سیستئین است، که رقیق کننده و دفع کننده خلط است.

شیر زردچوبه برای سرفه شدید

پزشکان سنتی چینی و هندی از زرد چوبه مدت ها پیش برای درمان بیماری های تنفسی، گوارشی و پوستی استفاده می کرده اند . عجیب نیست که امروزه به عنوان داشتن خواص ضد التهابی و ضد میکروبی شناخته می شود. قسمتی که مورد استفاده قرار می گیرد بخش زرد رنگی است که یک گیاه استوایی در حال رشد مرتبط با زنجبیل است . عامل اصلی فعال در زرد چوبه به عنوان کورکومین مورد شناسایی قرار گرفته است که رنگ زرد طلایی به آن می دهد.از آنجا که زرد چوبه می تواند با باکتری ها و ویروس ها مبارزه کند، علاوه بر تسکین التهاب، در درمان سرفه به خاطر عفونت گلو و عفونت دستگاه تنفسی بسیار موثر است. برای درست کردن شیر زردچوبه دو قاشق چای خوری زرد چوبه را در یک فنجان شیر آب گرم مخلوط کنید و دو بار در روز بنوشید. به طور سنتی، شیر بز به عنوان شیر گاو توصیه می شود تا خلط افزایش یابد . همچنین می توانید زرد چوبه را در آب بجوشانید و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل و یا کره به آن اضافه کنید چون چربی فراهم زیستی کورکومین را افزایش می دهد.

سرفه شدید + درمان خانگی

شربت سرفه مملو از مواد شیمیایی مصنوعی است و اغلب همراه با هشدارهایی در مورد چرت و یا دیگر اثرات جانبی است. اما می توانید یک درمان سرفه با مواد طبیعی درست کنید که به اندازه یا حتی بهتر از نسخه تجاری استاجزای قوی این شربت گیاهی، آویشن و نعناع هستند که به عنوان داروی سرما خوردگی و شیرین بیان، بوصیر عمل می کنند و اثر التهابی دارند. دو قاشق چای خوری از هر گیاه به مدت سی دقیقه در یک فنجان آب جوش بریزید از صافی عبور دهید وبا نصف فنجان عسل خام مخلوط کنید . یک بطری شیشه ای را پر کنید و در یخچال قرار دهید . یک قاشق چای خوری از این شربت سرفه را هر وقت که احساس خارش در گلو دارید ، بخورید.

سرفه شدید + درمان

مطالب مرتبط :

همه چیز درباره آشنایی با درمان سرفه شدید همراه با خلط

روش هایی برای درمان فوری سرفه شدید شبانه در منزل

روش های خانگی برای درمان گیاهی سرفه شدید و طولانی

علت و درمان سرفه شدید همراه با استفراغ و خلط خونی و تنگی نفس

آشنایی با روش درمان و داروی سرفه شدید و خشک

  • علی شورعلی

لاغری شکم سریع

يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱ ب.ظ

رژیم لاغری شکم سریع در منزل بدون ورزش در عرض 1 هفته

رژیم لاغری شکم سریع در منزل بدون ورزش در عرض 1 هفته در سایت جسارت

لاغری شکم سریع ، لاغری سریع شکم بدون ورزش ، لاغری سریع شکم در یک هفته ، لاغری سریع شکم با ورزش ،لاغری سریع شکم و پهلو با ورزش،لاغری سریع شکم و پهلو در خانه،لاغری سریع شکم و پهلو با معجون،لاغری سریع شکم با طب سنتی

لاغری شکم سریع ، لاغری سریع شکم بدون ورزش ، لاغری سریع شکم در یک هفته ، لاغری سریع شکم با ورزش

 

لاغری شکم و پهلو

داشتن یک شکم صاف و تخت به طوریکه در هر لباسی زیبا به نظر برسد آرزوی مردان و زنان زیادیست به خصوص خانم ها همیشه دغدغه لاغری شکم و داشتن عضلات محکم و سفت و قوی را دارند . به طور کلی اگر تغذیه سالم و درستی داشته باشیم و از دریافت چربیها و مواد غذایی چاق کننده به مقدار زیاد پرهیز کنیم علاوه بر اینکه از سلامت بیشتری برخوردار خواهیم بود دچار چاقی موضعی هم نخواهیم شد.لاغری و تناسب اندام و البته داشتن بدنی خوش فرم خواسته همه خانم ها و آقایان در همه سنین است . اینکه چربی های اضافه در شکم و پهلوها وجود نداشته باشد به بدن فرم زیبایی خواهد داد البته دستیابی به یک شکم تخت و پهلوهای بدون چربی به همین راحتی هم نبوده باید ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب جزو عادات روزنه قرار گیرد.متاسفانه وزن کلی بدن که بالا میرود تمایل چربی به انباشته شدن در پهلو و شکم هم بالا میرود البته استعداد افراد در این خصوص مختلف است مثلا بعضی به محض چاق شدن شکم بزرگتری پیدا خواهند کرد و برخی دیگر چربی های پهلوهایشان افزایش می یابد برخی دیگر هم رانهایشان بزرگ و حجیم میشود . بنابراین تغییر فرم بدن در هنگام چاقی بستگی به ژنتیک و خصوصیات فردی دارد و در افراد مختلف به شکل های مختلفی رخ می دهد.در این مطلب از سایت جسارت به لاغری شکم سریع می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

لاغری سریع شکم و پهلو

در درجه اول برای لاغری شکم و به طور کلی داشتن یک اندام متناسب استرس نداشته باشید . استرس سطح هورمون کورتیزول را در بدن بالا برده و این هورمون در چاقی و افزایش چربی های شکم موثر است .اگر میخواهید چربی های شکم و پهلو در مدت زمان کوتاهتری آب شده و به تناسب اندام برسید باید خوردن قند و شکر و نوشیدنی های حاوی مواد قندی و صنعتی را ترک کنید این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی شکر بوده و باعث افزایش وزن و تجمع چربی ها در ناحیه شکم و پهلو میشوند . فرایند شکل گیری چربی در این اندام ها به این صورت است که وقتی قند و نوشیدنی های حاوی شکر می خورید این قند در بدن به دو صورت قند فروکتوز و قند گلوکز در می آید .قند گلوکز به راحتی در بدن تجزیه شده و میسوزد اما قند فروکتوز این گونه نیست و مستقیما به سمت کبد رفته و کبد در فرایند تجزیه آنها را به چربی تبدیل می کند این چربی ها هم پس از ایجاد در اندام های تحتانی و شکم و پهلو جمع میشوند و باعث چاقی موضعی می گردند .به جای قند و شکر تا می توانید میوه بخوریدقند موجود در میوه ها به هیچ وجه شبیه قند اندوخته شده در قند و شکر و نوشیدنی های شیرین نبوده و کاملا متفاوت هستند . قند موجود در میوه ها جزو قند های خوب بوده ودر بدن به راحتی تجزیه و سوخته میشوند . میوه ها علاوه بر اینکه حاوی قند های سالم هستند به دلیل داشتن مقادیر زیادی فیبر سوخت و ساز را در بدن بالا برده و سبب چربی سوزی و کاهش وزن میشوند .بنابراین شما با مصرف میوه های تازه دو هدف را می توانید دنبال کنید یکی اینکه قند مورد نیاز بدنتان را تامین کرده و دومی هم افزایش سوخت و ساز و کالری سوزی در بدن است . البته افراد مبتلا به انواع دیابت باید توجه داشته باشند برخی میوه ها به علت داشتن قند فراوان برای آنها مضر است این افراد برای خوردن میوه ها باید به پزشک مراجعه کرده و مشورت بگیرند تا دچار مشکل نشوند.

لاغری شکم سریع با سیب زمینی

سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات بوده و کربوهیدرات ها به مدت طولانی فرد را سیر نگه میدارند . علاوه بر آن سیب زمینی شیرین دارای مقدار زیادی کارتنوئید است . این ماده قند خون را کنترل کرده و باعث افزایش سوخت و ساز در بدن میشود و به همین سبب چربی های بدن در هنگام مصرف سیب زمینی شیرین بیشتر می سوزند.نکته دیگر در مصرف سیب زمینی پروتیین بالای این ماده غذایی بوده که باعث عضله سازی هم می گردد یعنی این ماده در یک فرایند دو طرفه علاوه بر اینکه باعث افزایش سوخت و ساز در بدن و حذف چربی ها می گردد عضله هم جاگزین انها کرده و بدن را عضلانی و خوش فرم می نمایند برای همین است که به بدن سازان توصیه میشود بعد و قبل از ورزش سیب زمینی آب پز مصرف کنند .

لاغری شکم با هل

در طب سنتی هند از هل به عنوان یک چربی سوز طبیعی استفاده می‌شود. برای اینکه از خواص بی نظیر هل بهره مند شوید کافی است یک یا چند عدد از این ادویه خوش عطر را داخل قوری چایتان بیندازید و یا یک عدد را به فنجان قهوه تان اضافه کنید. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری دانه های ریز هل را در یک فنجان آب جوش و در حرارت ملایم دم کنید. بعد از غذا یک فنجان از این دم کرده ی معطرتان را میل کنید و بدون دردسر به هدف لاغری تان نزدیک تر شوید.

لاغری شکم سریع

برای چربی سوزی شکم دارچین زیاد مصرف کنید. دارچین یکی از مدافعان لاغری شکم است که در کابینت ادویه‌های‌تان خواهید یافت. دانشمندان ژاپنی در آزمایشی، چندین موش را تحت رژیم غذایی پرچرب و پرقند قرار دادند، به رژیم غذایی گروهی از موش‌ها روغن دارچین، که عطر و طعم گرم دارچین از آن است، اضافه کردند. پس از یک ماه، موش‌هایی که ترکیبات دارچین را مصرف کرده بودند، چربی شکمی کمتری داشتند. کارشناسان معتقدند این ماده در از بین بردن توده‌های چربی مؤثر است. کری گنز (Keri Gans) نویسنده‌ی «یک تغییر غذاییِ کوچک» توصیه می‌کند در غذاهای روزانه‌ی خود برای کمی دارچین، به اندازه‌ی یک قاشق چایخوری، جا باز کنید.

لاغری شکم سریع در خانه

 چای نعناع نوشیدنی ضد نفخ است و منجر به لاغری شکم می شود . این نوشیدنی به راحتی در منزل میتوانید درست کنید . برگهای نعناع را باز ساقه جدا کرده و در یک ظرف بجوشانید بعد از کمی جوشیدن درب ظرف را ببنید تا برگها دم بکشند .می توانید این نوشیدنی را در روزهای گرم سال امتحان کنید چرا که علاوه بر خاصیت آرامش زاییِ آن از نفخ شکم جلوگیری کرده و باعث چربی سوزی در بدن میشود و در نهایت شکم و پهلو هایی خوش فرم و صاف به شما هدیه می دهد.

لاغری شکم با طب سنتی

تا میتوانید آب بخوریدبدن به ۸ لیوان آب در طول روز نیاز دارد مصرف آب به میزان کافی به خصوص قبل از وعده های اصلی غذا باعث کاهش اشتها شده و اندام شما را خوش فرم و زیبا می کند .بطور کلی برای اینکه اندامی زیبا و خوش فرم داشته باشید باید میزان کالری های دریافتی خود را تحت کنترل بگیرید و غذاهای کم کالری و کم چربی را جاگزین چربی سازها کنید . ورزش کنید و آرامش داشته باشید ضمن آنکه بایستی استرس را از خود دور کنید.

لاغری شکم سریع با ورزش

روی زمین دراز بکشید اما به جای اینکه پاهایتان را خم کنید انها را صاف و کشیده نگه دارید و شکمتان را هم منقبض کنید دستهایتان به پهلو چسبیده و صاف باشد بعد سعی کنید همانطور که پاها صاف و به هم چسبیده است انها را بالا بیاورید و چند ثانیه نگه دارید و دوباره به زمین برگردانید و چند با در روز این حرکت را تکرار کنید این حرکت باعث تحت فشار قرار گرفتن چربی های شکم و پهلو و ران شده و انها را آب می کند.

لاغری شکم با سرکه سیب

اگر به فکر لاغری سریع شکم بدون ورزش سرکه سیب را به شما توصیه می‌کنیم. یکی از این فواید کاهش سطح قند خون است. سرکه سیب محتوی ماده‌ای به‌نام «اسیداستیک» است. در مطالعات صورت‌گرفته برروی جانوران، «اسیداستیک» در کاهش چربی‌های شکم مؤثر عمل کرد.

لاغری شکم سریع

مطالب مرتبط :

کاهش وزن و لاغری شکم با زردچوبه این ادویه شگفت انگیز

رژیم و ورزش برای لاغری شکم و پهلو با ورزش در یک هفته

دانلود عکس انواع ورزش برای لاغری شکم و ران پهلو در خانه

  • علی شورعلی